مقالات مقالات .

مقالات

مدرک مورد نیاز برای کاردرمانی چیست؟

یک کاردرمانگر به افراد نیازمند و ناتوان دارای مشکلات جسمی حرکتی و ناتوانی ذهنی کمک می کند تا کارهای شخصی خود را بدون دردسر و کمک گرفتن از دیگران انجام دهند. در این مقاله توضیحات کاملی درباره معرفی کاردرمانی، نحوه اخذ مدرک کاردرمانی، شرح وظایف کاردرمانگر، نحوه ادامه تحصیل کاردرمانی در خارج از کشور و بازار کار رشته کاردرمانی ارائه شده است.


کاردرمانی چیست؟
رشته کاردرمانی یکی از شاخه های توانبخشی است که میزان توانایی های جسمی و روانی بیماران را مورد ارزیابی قرار میدهد. منظور از ناتوانی مشکلاتی است که در اثر بیماری های مختلف جسمی، روحی و اختلالات ذهنی و حرکتی در فرد ایجاد می شود که در این صورت نیاز به درمان دارد. وظیفه درمانگر این است که براساس تشخیص و معرفی پزشک درمانی جسمی و روانی بیماران را برعهده گرفته و به بهبود عملکرد بیماران کمک کند.

 

هدف از رشته کاردرمانی در واقع بهبود و توانبخشی ناتوانی بیماران و آموزش و درمان معلولین است. رشته کاردرمانی در گروه رشته پیراپزشکی است و امکان تحصیل در این رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی‌ پیوسته‌ و کارشناسی‌ ارشد ناپیوسته‌ و دکتری وجود دارد. متاسفانه رشته کاردرمانی در مقطع کارشناسی گرایش خاصی ندارد.

 

فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی رشته کاردرمانی می توانند در مقطع کارشناسی ارشد در رشته هایی مانند مدیریت توانبخشی، علوم تشریح، رشته اپیدمیولوژی، انفورماتیک پزشکی، نانو تکنولوژی پزشکی، آمار زیستی، فناوری اطلاعات سلامت،مدیریت خدمات بهداشت درمانی، تاریخ علوم پزشکی، آموزش پزشکی ادامه تحصیل انجام دهند.

 

رشته کاردرمانی در مقطع کارشناسی ارشد شامل دو گرایش کاردرمانی جسمی و کاردرمانی روانی است. رشته کاردرمانی در مقطع کارشناسی 128 واحد درسی است که 20 واحد مربوط به دروس عمومی، 28 واحد دروس پایه، 56 واحد دروس اختصاصی و 24 واحد دروس کارآموزی است. در ادامه این بخش تمامی دروس عمومی، اختصاصی و کارآموزی رشته کاردرمانی در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به صورت جدول نمایش داده می شود.

منبع:https://www.heyvagroup.com/


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۵ دی ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۰۴ توسط:admin موضوع: نظرات (0)